maandag 23 februari 2009

Ik ging ook naar Humo's Pop Poll en ik zag...








Na heel wat getjool (een beter woord bestaat er niet) met trein en tram kwamen ik en Greet eindelijk aan bij... HUMO'S POP POLL in het sportpaleis te Antwerpen.

We waren niet al te vroeg, dus bereidde ik mij al mentaal voor op een staanplaats zo'n 3 km van het podium, maar wat bleek: Op de eerste rij, zo'n 1,5m van de BV's was een klein plekje vrij, net groot genoeg voor twee kleine schattige meisjes! Parfait voor ons dus!

Het spektakel begon met een mooie compilatie van Canvasprogramma's, waarna we er direct in vlogen met Philippe Geubels. Mopje hier, mopje daar, een beetje Guy Mortier en dan... eindelijk, na lang wachten .... (tromgeroffel)... NEVENEFFECTEN! <3 Nu moet ik toegeven dat het nogal een teleurstelling was, zeker vergeleken met vorige jaren. Het was eerder vies dan grappig. (mopjes over snot zijn meer geschikt voor 10-jarige snotaapjes dan voor 25-30 jarige comedians). Maar het feit dat ik er zo dicht bijstond maakte dat allemaal goed. ^^

Een lijstje van iedereen die we die avond hebben gezien:
- De Laatste Show Band verzorgde alle muziek. Ongelofelijk hoe die alle genres aankunnen!
- Philippe Geubels, de copresentator van Guy Mortier. Grappig, zoals ik het had verwacht. (note to myself: ooit eens een showtje van hem gaan zien!)
- Tom Helsen
- Neveneffecten (*zucht*)
- Ramzi Nasr, die een ode bracht aan Wannes Van De Velde door eerst uit een boek te lezen, en daarna nog een liedje te zingen. Best mooi, maar nogal emotioneel voor Humo's PP.
- Absynthe Minded. Ik MOET dat nieuwe liedje hebben dat ze gezongen hebben! Ik stond vol met kiekenvel!
- Milow
- Maaike Cafmeyer, die als opperdel was verkleed. Er zit oneindig veel pit in dat mens!
- Bart De Wever
- Freek Braeckman
- Eric Van Looi
- De volledige cast van Loft die een musicalversie van de film brachten.
- Tia Hellebaut
- CPEX
- Jasper Erkens
- Novastar, geweldig live! Een bom energie op het podium, maar wel rare kleren. (de voorkant was een maatpak, de achterkant jeans en gewone pull :s)
- Gunter Lamoot... BOOOEEE! Dezelfde moppen brengen als op je show Softie is flauw! (vooral als ik ze dan achteraf nog moet uitleggen aan Greet :p)
- ?

Al bij al een zeer geslaagde avond, zij het met de nodige minpuntjes (volgende keer iemand met auto zoeken zodat we niet de helft moeten missen en de kodak op tijd beginnen opladen!). See you next year!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten